/getmedia/e823d2a1-d34e-42f2-8a21-70977f61f5c6/Vervoerbewijzen.jpg?width=880&height=220&ext=.jpg

Direct reizen met de Syntus app

Kent u de Syntus app al? Syntus heeft hierop verschillende tickets en abonnementen te koop. Hiermee kunt u reizen met uw telefoon en heeft u altijd uw vervoerbewijs binnen handbereik.

  • Snel geregeld
  • Direct reizen
  • Geen zichtkaart en OV-chipkaart meer nodig
  • Nooit meer zonder een abonnement
  • Makkelijk inloggen met uw MijnSyntus inloggegevens
Hoe werkt reizen met de app?

Als u een kaartje of abonnement koopt op de app, dan is uw telefoon uw vervoerbewijs voor de bus.

Klik in de app op 'Kaartje kopen', zoek het kaartje of abonnement naar wens en stop het in het winkelmandje. Het abonnement staat na betaling via iDeal of creditcard direct in de app op de pagina 'Actieve kaartjes' en u kunt er vervolgens gelijk mee reizen.

U heeft dus geen zichtpas of OV-chipkaart meer nodig. U toont gewoon het abonnement vanuit de app aan de chauffeur of conducteur.

Om te kunnen reizen met een ticket / abonnement, dient iedere reiziger een eigen account te hebben in de Syntus app.

De Syntus app is geldig als de ‘dagcode’ op de app goed zichtbaar is. De gebruiker van de Syntus app dient er dan ook voor zorg te dragen dat zijn of haar smartphone correct functioneert. Dat wil zeggen dat datum en tijd op de smartphone juist moeten zijn ingesteld. Een foutief ingestelde datum en tijd kan namelijk resulteren in het tonen van een verkeerde dagcode en daarmee een ongeldig vervoerbewijs. Mocht u hierover vragen hebben, neemt u dan contact op met onze klantenservice via 088-0331360.

Aanmaken account

Account aanmaken per reiziger

Om te kunnen reizen met een ticket / abonnement, dient iedere reiziger een eigen account te hebben in de Syntus app.
U downloadt de Syntus app voor iOS en Android in de App Store of in de Play Store.

U wilt een abonnement in de Syntus app aanschaffen voor uw kind(eren)

  • U download de Syntus app op de mobiele telefoon(s) van uw kind(eren).
  • Uw kinderen dienen hiervoor allen een eigen account te hebben. Nog geen eigen account? Dan dient dit alsnog te worden gedaan.
  • Nadat uw kinderen op hun eigen mobiele telefoons hun account hebben geregistreerd kunt u als ouder op uw eigen telefoon een product kopen voor uw kinderen. Let erop dat u in het afrekenproces kiest voor 'kopen voor een ander'. Hier voert u dan het e-mailadres in van het account van uw kind.
Welke kaartjes en abonnementen koop ik in de app?

Het 65-plus ticket, dag tickets en het Kids ticket koopt u gewoon in de app. Ook de Syntus Trajectkaart en het Sterabonnement zijn gemakkelijk aan te schaffen via de Syntus app. Bij speciale evenementen kan u vaak gebruik maken van voordelige actie tickets. Het is dus zeker de moeite waard regelmatig te kijken of er iets interessant voor u tussenzit.

Het Sterabonnement op de Syntus App is niet geldig op het NS traject Kampen-Zwolle. U kunt natuurlijk wel, zoals gebruikelijk, uw Sterabonnement bestellen via de webshop en bij NS.

Onderstaande Sterabonnementen op het traject Kampen-Zwolle (NS) kunt u wel in de webshop kopen maar niet in de Syntus App.

  • Minimaal 3 sterren met centrumzone 2573 of 4620.
  • Minimaal 4 sterren met centrumzone 2553, 2563, 2583, 4601, 4610 of 4680.|
  • Minimaal 6 sterren met centrumzone 2543 of 4652.

Geen OV-chipkaart of zichtabonnement nodig
Let op! Als u een kaartje of abonnement aanschaft in de app, dan heeft u geen OV-chipkaart of zichtabonnement meer nodig. U reist met uw telefoon door het kaartje of abonnement te tonen aan de chauffeur.

Heb ik altijd een internetverbinding nodig?

U hebt alleen een dataverbinding (WiFi of netwerk) nodig voor het downloaden van de app en voor het kopen van een kaartje of abonnement. Er is geen dataverbinding tijdens het reizen met de app nodig. Als u eenmaal een kaartje of abonnement heeft gekocht dan kunt u deze via de app offline activeren en gebruiken, bijvoorbeeld als u gaat reizen met de bus of trein. Er worden dan geen MB’s verbruikt.

Bij een abonnement moet uw telefoon wel 1x per 24 uur internetverbinding hebben om de code en kleur te vernieuwen. Deze code en kleur dient als identificatiemiddel voor de chauffeur. Dit gebeurt automatisch bijvoorbeeld als u thuis op een Wifi-verbinding zit. U hoeft hiervoor de app dus niet te openen. 

Wat kan ik nog meer met de app?

De Syntus app is nog volop in ontwikkeling, in de loop van de tijd zal deze steeds verder uitgebreid worden met extra functionaliteiten.

Hoe kom ik aan de app?

De app is te downloaden voor iOS en Android in de App Store en Google Play.

Sluiten De website van Syntus gebruikt bij bepaalde functionaliteiten cookies.