Het juiste vervoerbewijsvoor u geselecteerd. Dat vinden wij logisch.
2 vrouwen wachten op bus

Veelgestelde vragen

Heeft u vragen over het gebruik van de Syntus app? Hieronder een overzicht van veelgestelde vragen. 

 

Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact op met onze Klantenservice, via tel. 088 - 033 13 60.

Hoe werkt reizen met de app?

Als u een kaartje of abonnement koopt op de app, dan is uw telefoon uw vervoerbewijs voor de bus of de trein.
 

Klik in de app op 'Kaartje kopen', zoek het kaartje of abonnement naar wens en stop het in het winkelmandje. Het abonnement staat na betaling via iDeal of creditcard direct in de app.


U heeft dus geen zichtkaart en/of OV-chipkaart meer nodig. U toont gewoon het abonnement vanuit de app aan de chauffeur of controleur.

 

Hoe werkt Syntus Punten?

Heeft u de Syntus app op uw telefoon staan en reist u met Syntus op een deelnemend traject buiten de spits, dan spaart u punten. Deze punten zijn via de Syntus app in te wisselen voor producten, diensten en interessante kortingen bij diverse (regionale) bedrijven en instellingen.

Waar kan ik zien hoeveel punten ik krijg?

Onderdeel van de Syntus app is de handige reisplanner die u inzicht geeft in uw persoonlijke reistraject en een advies over het tijdstip waarop u het beste kunt reizen (afhankelijk van de verwachte drukte). Tijdens het plannen van uw reis ziet u meteen hoeveel punten uw reis oplevert. De knop Syntus Punten in de app geeft ook een overzicht van de door u gespaarde punten.

Hoe weet Syntus welke reizen ik heb gemaakt?

Het traject Zutphen-Hengelo-Oldenzaal is inmiddels voorzien van een netwerk van zogeheten ‘iBeacons’. Dit zijn kleine draadloze zendertjes die in combinatie met de Syntus app en een 'low-energy' Bluetooth-signaal uw reis automatisch registreren.

Zijn er kosten verbonden aan het gebruik van de Syntus app of Syntus Punten?

Nee, het gebruik van de Syntus app is gratis. Voor de aanschaf van kaartjes en abonnementen moet uiteraard wel betaald worden. Ook deelname aan Syntus Punten is gratis. Door bijvoorbeeld buiten de spits te reizen spaart u punten die u kunt inwisselen voor kortingen op - of gratis - producten en activiteiten.

Kan ik met elk vervoerbewijs deelnemen aan Syntus Punten?

Deelname aan Syntus Punten is onafhankelijk van het vervoerbewijs dat u gebruikt. Houdt u er rekening mee dat het programma vooralsnog alleen geldig is op het treintraject Zutphen-Hengelo-Oldenzaal.

Ik reis met de bus, kan ik nu ook punten sparen?

Nee, Syntus Punten is op dit moment alleen actief op het treintraject Zutphen-Hengelo-Oldenzaal.

Ik maak gebruik van verschillende reisproducten. Kan ik met al deze reisproducten meedoen aan Syntus Punten?

Ja, deelname aan Syntus Punten is onafhankelijk van het reisproduct dat u gebruikt. Uw reis wordt geregistreerd via de Syntus app.

Ik heb geen MijnSyntus account, kan ik gebruik maken van de Syntus app?

Nee, om de Syntus app te gebruiken heeft u een MijnSyntus account nodig. U kunt zich via de Syntus app snel en eenvoudig registreren.

Wat kan ik met mijn gespaarde Syntus Punten?

Met Syntus Punten spaart u 'punten' die u kunt inwisselen in ruil voor kortingen op - of gratis - producten en activiteiten bij diverse Twentse bedrijven en instellingen.

Hoe kan ik zien hoeveel Syntus Punten ik heb?

In de Syntus app vindt u een overzicht van de door u gespaarde punten.

Wanneer worden mijn Syntus Punten bijgeschreven?

Bijna direct nadat Syntus heeft gedetecteerd dat u een reistraject heeft afgerond, worden de Syntus Punten bijgeschreven.

Op welke momenten van de dag spaar ik punten?

Op dit moment spaart u per treinreis 100 punten bij alle reizen van maandag tot en met vrijdag voor 06.30 uur en na 09.00 uur. De hele reis dient buiten de spits te hebben plaatsgevonden.

Wanneer reis ik buiten de spits?

Als uw reis op maandag tot en met vrijdag voor 06.30 uur eindigt of na 09.00 uur start reist u buiten de spits. De hele reis dient buiten de spits te hebben plaatsgevonden.

Op welke trajecten kan ik Syntus Punten verdienen?

Syntus Punten is actief op het treintraject Zutphen-Hengelo-Oldenzaal.

Ik reis op het traject Zutphen-Hengelo-Oldenzaal maar ik krijg geen punten, hoe kan dat?

Hiervoor kunnen enkele redenen zijn:

  • Soms duurt het tot een half uur voordat de punten zijn bijgeschreven.
  • Mogelijk dat u niet de gehele treinreis buiten de spits hebt gereisd of tijdens uw reis uw Bluetooth niet aan had staan. In dat geval wordt uw reis niet geregistreerd en ontvangt u geen punten.
  • Uw telefoon dient te voldoen aan een aantal minimale systeemeisen. Op dit moment zijn de minimale systeemvereisten Android 4.3 of iOS 7.
  • Ten slotte moet u bij uw registratie hebben aangegeven dat Syntus uw locatie mag gebruiken.

Indien aan deze eisen voldoet en toch geen punten heeft gekregen, kunt u contact opnemen met de Syntus Klantenservice via www.syntus.nl of via 088 - 033 13 60.

Ik heb een nieuwe telefoon, wat gebeurd er met mijn vervoerbewijs en/of punten?

Om beveiligingsredenen is uw Syntus account altijd gekoppeld aan uw telefoon. Wanneer u overstapt naar een ander toestel dient Syntus het nieuwe toestel te koppelen aan uw account. Neemt u hiervoor contact op met onze klantenservice via 088-0331360.

Ik heb punten ingewisseld voor een product, dienst of een korting. Waar vind ik nu mijn voucher?

Deze voucher vindt u terug in het 'kaartjesoverzicht' van de app.

De Syntus app geeft aan dat mijn telefoon niet geschikt is voor deelname aan Syntus Punten.

Om deel te kunnen nemen aan het onderdeel Syntus Punten dient uw telefoon te voldoen aan een aantal minimale systeemeisen. Op dit moment zijn de minimale systeemvereisten Android 4.3 of iOS 7.

Hoe wissel ik mijn Syntus Punten in voor kortingen op - of gratis - producten en activiteiten?

Het inwisselen van gespaarde punten kan in de Syntus app bij 'Syntus Punten'.

 

Ik heb een Syntus reisproduct besteld. Hoe krijg ik deze in mijn bezit?

Het door u bestelde vervoerbewijs vindt u terug in het 'kaartjesoverzicht' van de app.

Mijn vraag staat er niet bij. Wat nu?

Neem contact op met onze klantenservice via www.syntus.nl of bel 088-0331360.