Wij brengen u veiligheen en terug.
Vrouw stapt uit trein, 2 oudere mensen zitten op het perron
Geplaatst op: 8-2-2016

Syntus lanceert innovatief Spitsmijdprogramma op treintraject Zutphen-Hengelo-Oldenzaal

Afbeelding: Syntus-spitsmijden-banner-website-770x300

In samenwerking met het Ministerie van Infrastructuur & Milieu en de Provincie Overijssel lanceerde Syntus op 26 oktober een Spitsmijdprogramma op het treintraject Zutphen - Hengelo - Oldenzaal in het kader van ’Beter Benutten’. Het doel van dit programma is het aantal reizigers tijdens de spits terug te brengen en beter te verspreiden over de dag. Syntus heeft hiervoor de bestaande Syntus app uitgebreid met een aantal nieuwe onderdelen, zoals een nieuwe slimme reisplanner en het loyaliteitsprogramma Syntus Punten.

Spitsmijdprogramma
Tijdens de spits is het op het traject Zutphen-Hengelo-Oldenzaal soms erg druk. In het kader van ‘Beter Benutten’ wordt daarom dit Spitsmijdprogramma gestart, met als doel het aantal reizigers tijdens deze piekmomenten beter te verspreiden.


Direct reizen en punten sparen met de Syntus app
Via de Syntus app zijn nu al verschillende tickets en abonnementen te koop. Hiermee kunnen reizigers reizen met hun telefoon en hebben ze altijd hun vervoerbewijs binnen handbereik. Met deze nieuwe uitbreiding wordt de Syntus app zo mogelijk nog interessanter voor onze reizigers. Zo biedt de Syntus app onder andere het onderdeel Syntus Punten en een nieuwe slimme reisplanner die aangeeft hoeveel punten reizigers kunnen sparen op een bepaald traject. Met Syntus Punten sparen reizigers ‘Punten’ die men kan inwisselen voor leuke producten en activiteiten bij diverse samenwerkingspartners, zoals Poppodium Metropool en Wolff Cinestar.


Hoe werkt het?
Het traject Zutphen-Hengelo-Oldenzaal is inmiddels voorzien van een netwerk van zogeheten ‘iBeacons’. Dit zijn kleine draadloze zenders. De Syntus app ontvangt via speciale Bluetooth zenders signalen op. Wanneer de reiziger in de buurt van een zender is wordt deze herkend door de Syntus app. Indien er buiten de spits wordt gereisd, spaart de reiziger Syntus Punten. Met de informatie verzameld door de iBeacons kan Syntus de reiziger in de toekomst nog beter van dienst zijn en adviseren om een trein later te nemen omdat het erg druk is.


Privacy
Syntus heeft samen met het Ministerie van Infrastructuur & Milieu de juridische kant laten controleren door een bureau gespecialiseerd in ‘online-privacy’. Bovendien heeft een gedragspsycholoog het programma doorlopen. Zowel het bureau als de psycholoog waren onder de indruk van de zorgvuldigheid waarmee Syntus het programma heeft ontwikkeld.


Meer informatie over het Spitsmijdprogramma vindt u op onze website onder Syntus Punten.