Wij brengen u veiligheen en terug.
Vrouw stapt uit trein, 2 oudere mensen zitten op het perron
Geplaatst op: 24-3-2015

Klanttevredenheid Syntus nog nooit zo hoog!

busstation, apeldoorn

De OV-Klantenbarometer 2014, een jaarlijks en landelijk klantonderzoek in het openbaar vervoer, laat voor het vierde jaar op rij een stijgende trend zien van de klanttevredenheid bij Syntus. De jaarlijkse cijfers zijn dinsdag 24 maart gepubliceerd. En ook dit jaar komt Syntus met goede resultaten uit dit onderzoek.
 

Highlights

  • De stadsdienst Apeldoorn is het best beoordeeld in Nederland met maar liefst een 8
  • De overall klanttevredenheid van Syntus ligt met een 7,6 een tiende boven het landelijk gemiddelde
  • Het openbaar vervoer op de Veluwe is gelijk gebleven met een 7,5
  • Het busvervoer in Overijssel is opnieuw gewaardeerd met een 7,7

De stadsdienst in Apeldoorn is met een 8,0 zelfs voor de derde keer op rij beoordeeld als beste stadsdienst van Nederland! Ook de overall klantwaardering van Syntus is het afgelopen jaar gestegen van een 7,5 naar een 7,6. Dat is hoger dan het landelijk gemiddelde van een 7,5 en wederom een stijging ten opzichte van voorgaande jaren (2013 een 7,5 en 2012 een 7,2).

Syntus scoort ten opzichte van andere vervoerders met name goed op de onderdelen zitplaats, instapgemak, klantvriendelijkheid, rijcomfort en prijs. Bovendien besteedt Syntus veel aandacht aan een goede doorstroming en ontsluiting. Dat wil zeggen: snelle en directe routes van de woonwijken naar het centrum, waardoor de reiziger snel op de gewenste bestemming is.
 

Over het onderzoek

De OV-Klantenbarometer, waarvan het onderzoek in november en december 2014 heeft plaatsgevonden, wordt uitgevoerd door het Kennisplatform Verkeer en Vervoer. Alle resultaten kunt u lezen op www.crow.nl/ov-klantenbarometer2014