Het juiste vervoerbewijsvoor u geselecteerd. Dat vinden wij logisch.
2 vrouwen wachten op de bus

Veelgestelde vragen

Reserveren en reizen

Hoe kan ik mijn reservering annuleren of omboeken?
Tot 1 uur voordat uw reis met de Kolibrie start kunt u uw reis omboeken of annuleren. Dit kan door de e-mail te openen, die u ter bevestiging van uw oorspronkelijke reservering heeft gekregen. In de email vindt u links om wijzigingen door te geven. Dit kost u niets. Mocht u deze e-mail niet meer hebben, dan adviseren wij u contact op te nemen met onze klantenservice.Wilt u binnen 1 uur voor uw reis met de Kolibrie annuleren of omboeken? Dat kan, maar dan betaalt u wel de kosten voor de reis met de Kolibrie. Wij bepalen namelijk aan de hand van het aantal reserveringen dat 1 uur voor vertrek is gemaakt, of en welk voertuig er wordt ingezet. Vanzelfsprekend kunt u wel altijd een nieuwe reis reserveren die minimaal 1 uur na uw nieuwe reservering rijdt.

Wat moet ik doen als ik mijn rit heb gemist?
Vervelend als u uw rit hebt gemist. Wij adviseren u om in dit geval in de dienstregeling te kijken of er nog een latere Kolibrie vertrekt. Als deze minimaal een uur later vertrekt, kunt u deze reserveren. Als er geen latere Kolibrie in onze dienstregeling staat, regelt u zelf vervangend vervoer. Dit werkt hetzelfde als bij een reguliere bus die u heeft gemist. Wel betaalt u voor de Kolibrie de rit die u hebt gemist. Wij bepalen namelijk aan de hand van het aantal reserveringen dat 1 uur voor vertrek is gemaakt, of en welk voertuig er wordt ingezet.

Vervoersbewijs
Welke OV-chipkaart producten en abonnementen zijn geldig op de Kolibrie?
Alle abonnementen en vervoerbewijzen, die op de OV-chipkaart staan zijn geldig op de Kolibrie. Vanzelfsprekend kunt u ook gewoon op saldo reizen. U kunt in en uitchecken, zoals u gewend bent.

Welke andere vervoerbewijzen zijn geldig op de Kolibrie?
Onder een ander geldig vervoerbewijs wordt verstaan:

  • Het Syntus kidsticket
  • Een 65+ ticket
  • Het Syntus super ticket
  • De meermanskaart
  • Een Syntus (papieren) sterabonnement
  • Een Syntus (papieren) traject abonnement

Let op: U kunt in de Kolibrie geen kaartje kopen bij de chauffeur!

Hoe reis ik met een ander geldig vervoerbewijs, zoals een abonnement of ticket?
Als u met een ander geldig vervoerbewijs reist, geeft u dit aan in het reserveringssysteem. U voert hier het nummer van uw vervoerbewijs in.
 
Hoe kan ik aangeven op welke wijze ik wil betalen?
Bij de reservering van de Kolibrie kunt u aangeven of u een enkele reis of een retour reis wilt maken. Beiden worden in dat geval als aparte reserveringen vastgelegd. Bij uw reservering kunt u aangeven hoe u wilt betalen voor de Kolibrie. Dit kan met de OV – chipkaart, met iDeal vooraf of u geeft aan dat u al een geldig vervoerbewijs heeft.

Wat kost het reizen met de Kolibrie?
Als u met de OV-chipkaart reist, betaalt u in de Kolibrie het gewone OV-chipkaart tarief. 

Klik hier voor de algemene voorwaarden.